"" ○|▲ FEEL the VIBES ϟ: Perginya seorang sahabat

Sunday, March 18, 2012

Perginya seorang sahabat

Perginya seorang sahabat. Ya. Seorang sahabat yang telah pergi menghadap Illahi. Seorang sahabat yang ku kenali sejak di bangku sekolah rendah. Pada hari Rabu baru baru ini, setelah pulang dari extra class, aku terlihat sesuatu di Twitter. Aku lihat kawan ku retweet sesuatu yang buat aku rasa terkejut. Tweet itu mengatakan Al Fatihah kepada arwah Zow. I was like, "Ya Allah, Zow, Ruhazril ke ni?". Aku terus ke facebook Ruhazril. And I was super shocked. Everybody was saying Al-Fatihah, Takziah and some other words yang menunjukkan Ruhazril dah tak ada dekat dunia ini. I immediately called my sister. My sister was in Kelantan masa itu. She said, her friend said, yes. Ruhazril dah pergi. I called my friend, Ridhu. He's a friend of Ruhazril too. I called him. I asked, "Serious ke?". Walaupun aku direct cakap macam tuh, Ridhu faham. Mungkin semua orang faham apa yang aku maksudkan. Ridhu cakap tak confirm lagi. Just pray for Ruhazril. Aku rasa macam nak menangis waktu itu. Aku doa kepada Allah. A few minutes later, Ridhu called me back. He said, "Ye, Ruhazril dah takde". I was like, I don't know what to say. Speechless. Then, I took my wudhu. Reciting Yassin for Arwah Ruhazril. Aku cuba untuk tahan air mata nih dari gugur. Aku mungkin tak lah serapat rakan-rakan arwah yang lain di Dungun. But yeah, he was a friend. A best friend. 

We spent our 2 years in primary school, SKSura. We were in the same class. When we were 9, he moved to another school. I'm not sure, where it is. Then, we actually terserempak banyak kali. I still remember this one day. I went to KFC w/ my mom. And he was there, too. With his family. I didn't really recognize him. So, I was like, doing nothing. My mom knows her mom. So, they talked. When I was 14, I moved. Moving from AIZEK to another school, and arwah moved to AIZEK. We didn't really have chance to meet. I couldn't remember how we kept in touch. Maybe from friends. Or from my sister. I'm not sure. 

The first time I met him after a long time is when we were hanging out at the beach with my friends and my sister. It was on July 2010. Then, when we were in Dungun again on March 2011. We met him at McDonalds. I don't have a picture of him masa tuh. I couldn't find the folder. But yeah, we had great time with some other friends. Last time aku chat dengan dia, masa dy upload gambar someone gave him a gift. I told him, his hair looks so bieber-ish. 

Ye, mungkin kenangan aku dengan arwah tak sebanyak kawan kawan arwah yang lain. Tapi itu lah memori yang aku ada bersama dengan arwah. 

Bro, semoga kau tenang di sana. Semoga kau ditempatkan dalam kalangan orang orang yang beriman. Aku akan sentiasa mendoakan mu di sana. Al Fatihah. 



Ruhazril Rosdi
1993-2012


"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella