"" ○|▲ FEEL the VIBES ϟ: Fun Fun Fun Fun

Saturday, June 18, 2011

Fun Fun Fun Fun

It's Saturday baby ! Of course lah aku and kawan aku , Dalilah nak pergi jalan-jalan to Kuantan kan . Nak tengok movie . We all nih kaki wayang taw . Pantang ada cerita je , kitaorang tengok . hihi :) Takkan lah nak terperap kat bilik tuh , study je memanjang kan . Kadang2 life nih , kena enjoy jugak . Tak boleh asyik stress je kan . Around 8:15 am , kitaorang dah ada dalam bas . Tapi aku pelik lah , hari nih macam tak ramai je orang yang nak keluar . Hmm . Kalau hari tu , sampai tak cukup seat segala . Hari ni , dalam bas , banyak jugak kot seat kosong . Tapi hari ni , takde orang lah belanja aku , kena tanggung sendiri . HAHAA . Hari tu ada orang belanja . Hihihi :D Sampai kat Terminal Bus , we all terus pergi satu restaurant dekat dengan terminal tu je . Nak breakfast lah kan . Kelaparan gila . 




We all makan nasi lemak . Yummies gilaaa . Tapi yummies yang mak aku buat lagi . Hehehe :D

Then , we went straight to the ECM , terus pergi beli tickets . Malam semalam aku dah usha kat internet , movie X MEN : FIRST CLASS . Dah tengok time dia . Tepat pukul 12:00 pm . Then Dalilah pun kata , dia nak tengok movie KL Gangster sekali . KL Gangster ada pukul 2:40 pm . So , we all beli lah 2 tickets for X MEN , another two tickets for KL GANGSTER . If you all nak tahu kan , setelah sekian lama aku tak tengok movie Melayu kat cinema , baru hari ni aku tengok taw . Last movie Melayu aku tengok , movie Duyung kot . Tuh pun terpaksa tengok movie Duyung tu , cz movie yang aku nak tengok 18+ . 


Actually kan , banyak gila movie yang aku nak tengok taw . Aku nak tengok movie SUPER 8 , cz trailer dia gempak gila ! Then , nak tengok Green Lantern cz hero dia Ryan Reynolds . HAHA ! Handsome gila . And Kung Fu Panda ! Tapi hari nih Kung Fu Panda ada satu tayangan je , around 5:00 pm lah kot . Nak dekat pukul 12 kan , we all pun pergi lah kat tempat nak masuk kan , then , abang kat situ cakap , "Kak, minuman luar tak dibenarkan masuk" . I was like , "What the... Kak ?" Tapi dalam hati je lah kan . Aku pun cakap lah , "Nih Ice Blended ni , kalau nak tinggal , nnti cair dah lah" . Then , abang tu pun okay je lah kan , cuma dia cakap jangan tinggalkan kat panggung lah . Me and Dalilah were like , "Hmm , Okayyy ! Thanks !" . Masa awal awal kan dia tunjuk trailer Harry Potter Deathly Hallows PART II , I was like , "OH MY GOSHH ! It's Harry Potter!" . Excited gilaaa ! Padahal dah tengok dah pun trailer dia kan . :) Then , we watched XMEN . Aroun 2:20 pm , THE END . Macam biasa , nnti aku buat review kayy . :) Then , ada 20 minutes lagi before KL Gangster kan , we all pergi berjalan dulu . Then , dah 2:40 pm . Masuk terus panggung . Aku cakap kat Dalilah , "Ramai jugakk eh orang nak tengok KL Gangster ni" . Then , around 4:15 pm , THE END . We met  our classmates masa high school . Farra , and Diana . We talked for a few minutes je cz diorang pun nak pergi tengok movie KL Gangster . Sempat lah ambik gambar dengan Fara sat . :D Then , aku and Dalilah dengan pantasnya , pergi my fav restaurant , Noodle Station . Aku confused gila taw masa ni , tak tahu nak makan Chicken Chop or Noodles . Then , last2 aku pilih Noodle . Dalilah makan Chicken Chop . :)


Yummies kan kan ?


Siap makan around 5:15 . We were so freaking nervous , takut terlepas bus . But thank God still ada lagi bus . Tapi terpaksa lah aku duduk sebelah budak lelaki , sbb seat tak cukup . Hmm . Whatever lah kan . We arrived at Matrix around 6:20PM . 

"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella