"" ○|▲ FEEL the VIBES ϟ: April 2011

Saturday, April 30, 2011

Never Say Never 3D

I went to One Utama , wanna watch Never Say Never , tapi agak lambat jugak lah pergi sana . Before pergi OU tu , aku check online dulu , tengok kat mana still ada lagi movie Never Say Never tuh . Check dekat KLCC , dah takde . Check dekat OU , ada , tapi cuma ada 2 show je hari nih . Pukul 2.00 pm and 8.10 pm . Then , check yang dekat Cineleisure Damansara , ada Never Say Never , tapi dia tak tunjuk lah pulak pukul berapa kan . Then , pikir punya pikir , pergi kat OU je lah senang . Ingat nak pergi yang pukul 2.00 pm . tapi macam cukup2 je masa . memang tak sempat dah kot . lagipun hari sabtu kan , nak kena beratur beli ticket lagi . last2 pergi yang kul 8.10 pm . sampai je OU , terus pergi GSC , beli ticket . Nak kata ramai yang beratur , tak lah sangat . 3 line jugak lah . adalah 10 minit aku beratur with Nina . Aku pun tengok screen , "What the , 28 seats left je lagi? Shit , mesti kat depan2 nih" . Then , pergi kat counter ticket , bla bla bla . tengok2 seat left ada dua dari depan je . then , aku ambik seat dua dari depan and tengah2 . :) 







seriously , when I watched this movie , I felt super frustrated cz I couldnt go to his concert . But whatever . 



when you watch this movie , rasa macam kita ada kat sana taw . The atmosphere , the screaming from the Beliebers . It's in 3D kan , lagi lah syok nya . Rasa macam justin tu nyanyi dekat kita je taw . Seriously , I wanna watch this movie again . It inspired me . I think it inspired everyone yang dah watch this movie . Just watch this movie ! You still have time guys ! **promo pulak aku nih . hihi :D

My favorite quote from the movie :

"Theres gonna be a time when people say you cant do something or live your dreams. And theres gonna be a time when people say you cant sell out madison square gardens, but you know what i say? NEVER SAY NEVER" - Justin Bieber


p/s : sorry , there's no pictures of me cz I forgot to bring my camera . hihi :D


"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Harry Potter and the Deathly Hallows - Part II


This movie is going to be freakin awesome ! Cant wait for this amazing movie !

"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Royal Wedding !

I just love both of them . This is what I'm waiting for . :) So , here's some photos from the Royal Wedding (UK)


David Beckham & Victoria Beckham


Kate Middleton :) and her beautiful dress

 

Kate Middleton & Prince William









I really like the dress , like seriously guys ! The dress is super elegant , super classy ! I just want that dress for my wedding ! :)


"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Thursday, April 28, 2011

Matriks oh Matriks!

So , hari ni dah boleh semak kemasukan ke Matrikulasi . aku baru teringat hari nih 28 April dah . cepat gila masa berlalu kan . Rasa macam baru semalam je dapat result SPM . hihi . :D Aku pun pergi lah site nak check result dia . Separuh hati aku kata , "Harap-harap dapatlah" . I crossed my fingers . Separuh lagi kata , "Harap-harap tak dapat, cz aku macam tak nak pergi je kot matrik nih" . But then , check punya check . Isi number kad pengenalan , result pun keluar . Mula-mula , aku macam tercari - cari jugak lah mana perkataan "TAHNIAH" kan . Heee :D . After a few seconds , jumpa jugak . 



I was like , "Hmmm , okay . Mom , shera dapat matrik tuh !" . Mama aku ada kat atas masa tuh , so , sebab tuh lah aku macam separuh menjerit . My mom was like , "Oh ye ke ? Sape lagi yang dapat ?" . And I was like , "Bla bla bla bla ... majoriti dapat kat Gambang , Pahang" . Okay , done ! itu sahaja yang aku nak tulis hari nih . :D akan update lagi yeah !

"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Monday, April 25, 2011

BLOG AKAN DIUPDATE SOON ! 

sekarang aku tengah busy gila . tak sempat lah nak update blog nih . Rasanya sampai isu tuh dah lapuk baru aku nak update . hehe . :)

"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Thursday, April 21, 2011

Justin Bieber in Malaysia !



American popstar Justin Bieber and girlfriend Selena Gomez surrounded by security personnel as they arrived at KL International Airport in Kuala Lumpur Thursday for a concert April 21, 2011


Justin Bieber performing on stage at the start of his concert in Stadium Merdeka on Thursday, April 21, 2011.


"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Justin Bieber tweeted Malaysia !


Hope he will come back to Malaysia next year . I'm going to be the first person who buy his concert ticket . VIP ticket baby !! I'm going to wear purple tonight walaupun aku tak pergi concert dia . :( Always a Belieber .


"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Justin Bieber - Interview in Singapore

He's coming to Malaysia , and he'll perform tonight . Maybe korang ada perasan aku post pasal Justin Bieber's stuff . You know , he's coming here . So , I just wanna post about him . :) Here's the press conference on 19th April , just before his concert in Singapore Indoor Stadium .

PART I :



at 1.30, He tried to hide the smile on his face! He looked around at everyone and put the mic back close to his mouth to hide it! LOL . He's so cute! His face is flawless!

PART II :


Interviewer: So is it long distance today?
Justin: Uhm… what do you mean?
Interviewer: Is Selena Gomez here?
Justin: Uhm.. n-no… she’s not here… 


Interviewer: How is your music gonna mature like when you grow older? Cause for Britney and Christina they took off their clothes, so for the older audience how are you gonna do that? 
Justin: Well I’m a male, and uh, so, you know… that doesn’t really work. 



Interviewer: And you have a girlfriend right now…
Aww , he looked cute . :) so flawless


Justin(talking about his hair) Uh. I’m not really used to it, sometimes I… it was kind of a habit so sometimes I just like… I don’t really have any hair like to flip. 



"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Wednesday, April 20, 2011

Justin Bieber Flashmob in Malaysia !


Justin Bieber Flashmob Malaysia performing at Pavilion , Kuala Lumpur . 

"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Tuesday, April 19, 2011

Justin Bieber is in Singapore !


oh my gosh ! Justin Bieber is in Singapore right now . whoa whoa . I really can't wait for his concert this 21st April . Can't wait ? LOL ! Aku bukannya pergi pun concert dia . Huwwwaaa . Tapi aku pulak yang terlebih semangat nih . Whatever it is , I'll always be a Belieber no matter what . I'll always support Justin Bieber even my dad don't allow me to go to his concert :( 

P/s : Have you guys watch Never Say Never ? I heard my sister's friend loves the movie . And guess what ? He's a boy ! Mamat tuh dulu is one of the Biebs haters . And then , cepat2 dia dapatkan ticket concert Justin Bieber this Thursday ! 


"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Sunday, April 17, 2011

Bruno Mars - The Lazy Song


I guess he's wearing the same shirt as in LIQUOR STORE BLUES music vid . :)  I really enjoy watching this vid . It's super cute , super simple , super exciting . HEHE . MARSARS !

"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Saturday, April 16, 2011

Asasi TESL : Interview

oh , penat gila hari nih . Pagi pagi lagi dah bangun cz ada interview Asasi TESL di UiTM , Kuantan . I was so freaking nervous . Kuantan is just 2 hours from my home . So , dalam pukul 10:30 a.m camtuh , dah bertolak ke sana . Sampai sana dalam pukul 12.30 . Then , terus pergi lunch . Aku memang takde selera langsung nak makan kalau dah nervous camnih . Macam masa ambil result SPM dulu , minum air ja . :) Makan lunch tadi pun , mintak nasi separuh je , tuh pun tak habis , hehe . Punya lah nervous . Sampai sampai je sana . Tiba -tiba , ada mamat nih tegur , "Eh , Inshirah eh ?" . I was like , "Yeah , Munawwar eh ?" . My mom was like , "Kenal pulak eh?" Then , Munawwar said , "Muka macam niena" . Then borak2 jap . Aku pun pergi check nama aku . Aku punya PANEL 1 , number 19 . Agak lambat jugak lah . Dia ada 3 Panel . Munawwar tu sesi pagi , aku sesi petang . Dia dah nak habis dah , tengah tunggu turn interview , aku pulak tunggu turn nak masuk exam . Then , jumpa pulak dengan Aunt Ina , orang Dungun jugak . Aku suka sangat makan choc cake dia dulu dulu . Hehe . Aku kenal anak dia , tapi tak de lah kawan sangat kan . Dipendekkan cerita , tibalah masanya nak masuk bilik exam . Borak2 jap dengan kawan baru yang duduk sebelah . Then , lecturer pun masuk bagi kertas exam . Bukak je soalan . Fuhh , bapak susah gila soalan . Dia ada 2 part. Part A pasal READING COMPREHENSION and Part B pulak pasal ESSAY WRITING . Part A tuh , gila nak mampus aku jawab  Ayat dia , bapak extreme nya . High level betul ayat dia . Aku main hentam je . Hehe . Then Essay pulak pasal Benefits of using social networks such as Facebook , Myspace , bla bla .... Yang essay tuh boleh gak aku jawab cz dah macam familiar kan dengan soalan tu . :) After one hour , time's up ! So , hantar lah . Then , tunggu turn untuk diinterview pulak . Aishh , nervous gila . Dah lah aku tak berapa nak hafal lagi script tuh . Tak boleh nak focus lah . Then , duduk jap sambil baca script . Borak2 ngan orang sebelah . Tanya tanya orang yang dah pass interview , ada yang kena tanya pasal 1 Malaysians , Why TESL ? bla bla bla. Setelah satu jam lebih aku menunggu tibalah turn aku . Seriously , masuk je tempat interview , hilang semua dalam kepala hotak aku . HAHA . 

Interviewer : Nur Amirah Inshirah ,right
Me : Yeah (sambil bagi file and some other stuff)
Interviewer : Have a sit
Me : Okay , thanks
Interviewer : So , tell me about yourself
Me : I'm from ...bla bla , my hobby is bla bla , I love to read ....my fav novels is pretty little liars by Sara Shepard..
Interviewer : Tell me about the novel
Me : Well , it's the story of mystery killer .
Interviewer : Okay
Me : I enjoy watching movies , film adaptation bla bla , my parents bla bla ..
Interviewer : Who inspired you to choose this program ?
Me : **Dalam hati - alamak , nak jawab ape nih** Hmm , my parents for sure , and my favorite English teacher , Ms Caroline **OH shit , bukan Ms ! Puan Caroline . Damn **
Interviewer : Why you choose TESL?
Me : English is a unique subject ..bla bla bla
Interviewer : What extra-curricular activities you parcitipate ?
Me : **mampus ,nak jawab ape nih , aku bukan masuk pun English Debates** I didn't participate in any English activities but I've participated in National Physics Quiz and National Science Challenge , Olympiads Mathematics and other Science stuff
Interviewer : So , you're more into Science .
Me : Yeah . kind of 
Interviewer : What's the concept of 1 Malaysia for you ?
Me : Hmm , unity among different religions and hmmm *pause**apa eh bangsa dalam English? lupa pulak** 
Interviewer : Oh , you mean different races unite?
Me : Yeah , that's what I mean . 
Interviewer : What's the effect of 1 Malaysian ?
Me : Our country becomes safer , there's no demonstration. 
Interviewer : What's is your 1 Malaysians food ?
Me : Of course Roti Canai and Teh Tarik . Everybody loves and eats that right? :D
Interviewer : Yeah , well ,that's all Amirah . Thanks
Me : Oh okay , you're welcome . Thanks too . 

I was shaking hands with the both interviewers . Keluar je dari bilik tuh , I went to my mom ...

Me : Oh , thank God , lega gila
Mom : How's the interview?
Me : bla bla.. tapi yang tak bestnya dia tak tanya pasal current issues . Orang dah baca dah pasal election dekat Sarawak . nuclear power kat Japan .
Mom : Girl yang sebelum shera tadi dapat soalan pasal election
Me : Oh no , jealous nye . Tak aci betul . 

Then , kereta pun sampai. Terus balik ke rumah . Fuckin tired *.* Hope boleh lah dapat TESL nih . *crossing my fingers 

p/s : One of the interviewers is an Indian woman . It was funny cz I imagined I was talking with my English teacher , Puan Caroline . She's an Indian lady too . :) I really love Puan Carol . She's the best English teacher in the whole world !

"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Thursday, April 14, 2011

Asasi TESL


so , I just check out the interview for Foundation Study in TESL (Teaching English as a Second Language) . Program nih program berinteview . So , aku tak expect sangat aku boleh dapat taw walaupun English aku A . :) But then , bila check nih terkejut jugak lah . I got it . I'm super happy but at the same time , I'm fucking nervous . Time to worry about the interview this Saturday . Yeah , this Saturday (16th April 2011) . I'm  not ready yet . Ahh . Damn . Why so soon ah ? Gosh , I'm not really good in English . But I love English . English aku pun ada grammar salah sini , salah sana . I surfed the internet to check out for some tips to go to the inteview . And this is what I just found . Sesiapa yang dapat TESL nih , you all patut tengok for some tips . Here's the link : http://lindonut.blogspot.com/2010/03/asasi-tesl-uitm-interview.html and this : http://ruleya.ohdemit.com/?tag=tesl . Hope boleh lah aku dapat this program , walaupun nih bukan lah 1st choice aku . tapi kena letak 1st choice jugak sbb interview . Kalau aku dapat Diploma in Pharmacy , maybe I'll choose that Pharmacy Program . So , any other tips fo me , you guys ? :)


"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Graduation Ceremony for SPM 2010

hari nih , ada Graduation Ceremony for Pelajar-pelajar cemerlang SPM & STPM 2010 dekat sekolah aku . So , pagi pagi lagi dah gerak ke sekolah . Sampai2 je , lepas siap daftar semua , aku pergi backstage , ambil jubah graduation 


before masuk dewan , kepanasan yang teramat sangat


cari tempat yang teduh sikit . :)


with my mom . That jubah sangat besar (kat bahagian shoulder) . I hate it 


aku baling bunga tuh tinggi sangat . hehe :D


teringat masa last day SPM , we all baling kertas account . hehe :D



menuju ke dewan makan . perut tengah berkeroncong gila . :)

then , lepas makan , kitaorang pergi jumpa cikgu Account kejap . nak tanya pasal borang LCCI tuh . then , ambil sijil PMR . then , balik . sampai rumah je terus tidur . kepenatan yang teramat sangat .

"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Tuesday, April 12, 2011

Pink - Perfect (COVER by Nick Pitera & Meghan Tonjes)


This cover is not bad at all . But I still love Boyce Avenue's cover and also James Garland's cover :)

"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Deadline PTPTN ?

okay . yesterday , masa aku tengah syok syok tengok movie . Ruby call aku . Dia tanya pasal PTPTN . Aku tak tahu apa apa algi sebab aku pun belum isi lagi . Then , dia bagitahu kat aku , cheq kasitahu , kena beli number pin , and tarikh tutup dia 11 hb April (semalam) . Gila cuak aku , dah lah pukul 3.45p.m. Bank tutup dalam pukul 4.30p.m . Aiseh . Aku pun check dulu lah kat internet . Then , tak jumpa pulak tarikh tutup bila . Then , dengan tshirt & track bottom , aku rush pergi bank . Ambik number . Number aku 370 . Memang lambat gila lah aku kena tunggu , sebab masa tuh baru number 330 . Damn . Tunggu tunggu tunggu . Then , kawan aku pun ada sekali , Fiffy . Dia pun cakap semua orang kata tarikh tutup 11hb April . Dia pun nak beli number pin tuh . dalam pukul 5 camtuh , turn aku dah . Beli ape semua . Balik rumah . Terus bukak website ptptn . Then , isi punya isi , dengan perut yang kelaparan (tak makan lunch lagi), sampai satu part tuh , dia tanya Uni mana (IPTA or IPTS) , then IPT apa , bla bla . Aku pun terus close ja , sebab mana dapat mana2 Uni yang aku nak lagi . Shit . Penat aku ja menunggu kat bank tu . WTF

"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Saturday, April 9, 2011

This touched my heart :(

If you guys have time , please read this :


I was walking around in a Target store, when I saw a cashier hand this little boy some money back. The boy couldn't have been more than 5 or 6 years old. The cashier said, “I’m sorry, but you don’t have enough money to buy this doll.” Then the little boy turned to the old woman next to him: ”Granny, are you sure I don’t have enough money?” The old lady replied: ”You know that you don’t have enough money to buy this doll, my dear.” Then she asked him to stay there for just 5 minutes while she went to look a round. She left quickly. The little boy was still holding the doll in his hand. Finally, I walked toward him and I asked him who he wished to give this doll to. “It’s the doll that my sister loved most and wanted so much for Christmas. She was sure that Santa Claus would bring it to her.” I replied to him that maybe Santa Claus would bring it to her afterall, and not to worry. But he replied to me sadly. “No, Santa Claus can’t bring it to her where she is now. I have to give the doll to my mommy so that she can give it to my sister when she goes there.” His eyes were so sad while saying this. “My sister has gone to be with God. Daddy says that Mommy is going to see God very soon too, so I thought that she could take the doll with her to give it to my sister.” My heart nearly stopped. The little boy looked up at me and said: “I told daddy to tell mommy not to go yet. I need her to wait until I come back from the mall.” Then he showed me a very nice photo of him where he was laughing. He then told me “I want mommy to take my picture with her so she won’t forget me. I love my mommy and I wish she doesn’t have to leave me, but daddy says that she has to go to be with my little sister.” Then he looked again at the doll with sad eyes, very quietly. I quickly reached for my wallet and said to the boy. “Suppose we check again, just in case you do have enough money for the doll?” “OK,” he said, “I hope I do have enough.” I added some of my money to his without him seeing and we started to count it. There was enough for the doll and even some spare money. The little boy said: “Thank you God for giving me enough money!” Then he looked at me and added, “I asked last night before I went to sleep for God to make sure I had enough money to buy this doll, so that mommy could give it to my sister. He heard me!” “I also wanted to have enough money to buy a white rose for my mommy, but I didn’t dare to ask God for too much. But He gave me enough to buy the doll and a white rose.” “My mommy loves white roses.” A few minutes later, the old lady returned and I left with my basket. I finished my shopping in a totally different state from when I started. I couldn't get the little boy out of my mind. Then I remembered a local newspaper article two days ago, which mentioned a drunk man in a truck, who hit a car occupied by a young woman and a little girl. The little girl died right away, and the mother was left in a critical state. The family had to decide whether to pull the plug on the life-sustaining machine, because the young woman would not be able to recover from the coma. Was this the family of the little boy? Two days after this encounter with the little boy, I read in the newspaper that the young woman had passed away. I couldn't stop myself as I bought a bunch of white roses and I went to the funeral home where the body of the young woman was exposed for people to see and make last wishes before her burial. She was there, in her coffin, holding a beautiful white rose in her hand with the photo of the little boy and the doll placed over her chest. I left the place, teary-eyed, feeling that my life had been changed forever.. The love that the little boy had for his mother and his sister is still, to this day, hard to imagine. And in a fraction of a second, a drunk driver had taken all this away from him. 

"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Friday, April 8, 2011

Gambang Waterpark , Kuantan

i woke up around 6.30 a.m . Kira macam nak pergi sekolah lah . Tapi actually nak pergi Gambang . Ada reunion party , buat gathering jumpa ex classmates .Reunion tuh tak berapa nak menjadi sangat sebab just 16 org je boleh join . 12 lagi tak dapat ak join atas sbb2 tertentu . Around 8.30 a.m baru bertolak cz ada yang lambat satu jam . Damn . Orang nak pergi awal2 kat sana . Then , berhenti breakfast pulak . Tengok-tengok sampai dalam pukul 11.30 a.m kot . Entah lah . Aku pun tak ingat . Thank God we all pergi hari sekolah . So , tak ramai sangat lah orang . Tak perlu nak beratur panjang . Hehe :D




masa baru sampai . Tunggu diorang settle kan tickets :)



masa nih perut aku tengah berkeroncong . lapar gila 




that's me , yang first sekali . white tee



nak balik dah . kepenatan


singgah ECM . Dinner :)


outside ECM 

then , dalam pukul 8.00 pm . bertolak balik . aku mengantuk gila sial . pening kepala lagi . nak tidur tapi tak lena taw . then , borak borak je lah ngan kawan2 aku yang kebosanan . :) sampai rumah around 12.00 am . agak lambat jugak lah . banyak kali stop. ke tandas lah , nak minum air lah ape lah . macam macam :) whatever it is , we had an amazing day ! <3 


"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Beautiful People & Till The World Ends :)


Beautiful People by Chris Brown & Benny Bennasi


Till The World Ends by Britney Spears 

"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Tuesday, April 5, 2011

One Night Stand


One Night Stand by Keri Hilson featuring Chris Brown .

I like this song . Their voices is so amazing . But I don't really like the vid . IDK why . Superhuman vid by them is way better than this . :)

"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Chasing Liberty



okay , so I watched this movie petang tadi . Actually , tak lah tengok dari awal . ada lah after 30 minutes cerita nih berlalu . hehe :) Then , tengok pelakon dia Mandy Moore . Alah , yang berlakon dalam movie A Walk To Remember tuh . Best romantic movie ever . Tengah duduk tengok2 tuh , "Ish , sape eh mamat nih ? macam pernah tengok je , cerita ape eh ?" . aku sendiri jawab , "oh , cerita Leap Year dengan Amy Adams tuh " . I know him by his accent . hehe . his accent is super sexy like Rob Pattinson . HAHA .  Chasing Liberty nih lebih kurang macam Leap Year . Location pun sama . Ada dekat Berlin . Hero pun sama . Matthew Goode . I really enjoy watching this movie . Sangat2 cool . You all patut tengok this movie . Kalau you all dah tengok Leap Year , patut tengok nih . Peace !




"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

10 fashion trends with staying power

1. Leather Bomber Jacket
2. Baby Doll Dress
3. Platform Shoes and Boots
4. Peasant Skirts
5. Leggings and Skinny Jeans
6. Tie-Neck Blouse
7. Ankle Boots
8. Patent Leather
9. Wedges
10. Animal Prints



"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Sunday, April 3, 2011

cool school !



"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Saturday, April 2, 2011

Career Carnival

okay , hari nih kena bangun awal dari biasa lah , sebab ada karnival kerjaya . actually , malas jugak nak pergi kan . maybe ada banyak benda lagi yang aku tak tahu pasal career and future . Carnival tuh under UIA , tapi under anak syarikat dia , International Islamic College (IIC) . Aku pergi sana pun dengan kawan aku . Sepatutnya kena bawak ibu/bapa . Tapi biar lah . Kita ni kena lah independent dah skrg . :) Pergi sana pun bukan aku dengar sangat pun . Sama je dengan carnival2 yang aku pergi under UiTM . Aku borak2 je dengan kawan2 . Discuss pasal nak pergi Gambang Waterpark lah . Itulah , inilah . hhehe :D Tu pun balik awal jugak lah . Pukul 12 dah sampai rumah . :D

"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Friday, April 1, 2011

From March to April


HELLO


oh , cepat nya masa berlalu kan . 

"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella

Katy Perry - E.T (feat Kanye West)


"If you keep on believing, the dream that you wish will come true" - Cinderella